CRM systemen top 10 van 2021 en de meest gestelde vragen
CRM software is niet meer weg te denken uit deze maatschappij, je hebt ze in alle soorten en maten. Een bedrijf werkt hier mee, zodat de klantreis beter in kaart kan worden gebracht, en alle belangrijke zaken in een systeem worden vastgelegd. Dit is beter dan alle losse notities in mapjes bij elkaar, wat vroeger altijd werd gedaan. Maar waar moet je nu op letten bij het uitzoeken van een klantsysteem voor jouw bedrijf? Wat is de CRM systemen top 10 van 2021? En wat zijn de voordelen van het gebruik van CRM software? Dat vind je in dit artikel.
Wat is de CRM systemen top 10 van het afgelopen jaar?
Als we gaan kijken naar de CRM systemen top 10 van 2021, dan komen we op het volgende rijtje uit:
- Gripp
- Pipedrive
- Salesforce
- Monday
- Perfectview
- Exact Online
- Zoho
- Teamleader
- Hubspot
- Freshsales
Waar moet je op letten bij het uitzoeken van een CRM systeem?
Bij het zoeken van een klantsysteem moet je op verschillende dingen letten. In welke branche ben je werkzaam? Levert jouw bedrijf namelijk diensten of producten aan een ander bedrijf of aan de consument? Waar ga je het precies voor gebruiken? Wil je alleen de afspraken van klanten erin noteren? Of wil je ook de complete workflow van alle medewerkers erin noteren? Daarnaast kunnen planning, projectmanagement, urenregistratie, facturatie en offertes er ook in worden meegenomen. Daarnaast kan je kijken naar hoeveel gebruikers er totaal zullen zijn.
Wat zijn de voordelen van een CRM software?
Een klantsysteem wordt gebruikt om alle belangrijke notities of conversaties van jouw (potentiële) klanten in te noteren. Zodoende ontstaat er een duidelijke tijdlijn waar de klant precies behoefte aan heeft en waar jij, als bedrijf, jouw klant of prospect mee kunt helpen. Voordelen van de software is dan ook dat je als bedrijf zijnde een veel betere relatie met de klant kunt opbouwen, want het systeem legt de volledige reis van de klant of prospect vast. Op basis hiervan kan je dus veel betere relaties met je klant opbouwen, want je bent namelijk goed op de hoogte, met één klik op de muis. Je kunt dus beter inschatten waar je jouw klant op dat moment het beste mee kunt helpen. Op die manier kunnen er snellere conversaties met de klant ontstaan. En op den duur ontstaat er een effectievere samenwerking, met de klant, maar ook met je collega’s.
Welk systeem spreekt jou het meeste aan uit de CRM systemen top 10?