
Entree van jouw kantoor klantvriendelijk maken
De entree van jouw kantoor kan de eerste indruk van het bedrijf maken of breken. Een klantvriendelijke kantooringang zorgt ervoor dat iedereen die langskomt zich welkom voelt. Denk aan automatische schuifdeuren welke het ook voor mindervaliden gemakkelijker maakt om het kantoorpand te betreden. Ook voor leveranciers met steekwagentjes is het prettig als ze gewoon door kunnen lopen en niet allerlei stunts hoeven uit te halen om een deur te open.
Een automatische deur voor gemakkelijke toegang voor mindervaliden
Een automatische deur die opengaat als iemand er dichtbij komt, kan mindervaliden gemakkelijker toegang geven. Het feit dat men niet op een knop hoef te drukken, scheelt al een hoop gedoe. Daarnaast is het ook prettig als er voor de deur, indien nodig, een plateau is waar men met een rolstoel op kan rijden. Traplopen is vaak niet, of nauwelijks mogelijk voor iemand in een rolstoel. Ook voor mensen zonder een handicap is een automatische deur vaak een prettige toevoeging. Je hoeft nergens ‘aan te zitten’ en kunt meteen doorlopen als je naar binnen wilt. Tegen de kou is het wellicht een idee om twee automatische deuren te installeren met een hal ertussen. Je zou alles zo in kunnen stellen dat de ene deur pas open gaat als de ander gesloten is. Dit scheelt een hoop kou en toch voor de receptioniste.
Receptioniste om mensen welkom te heten en de weg te wijzen
Een receptioniste kan alle bezoekers verwelkomen, de telefoon beantwoorden en mensen doorverwijzen naar de verschillende afdelingen/kantoren. Vaak geeft het gasten een professionele indruk als er iemand achter een receptie zit, die precies kan vertellen wat er staat te gebeuren. Zorg er voor dat de balie altijd netjes is en ook altijd bemand. Een mooie verse bos bloemen kan natuurlijk niet ontbreken. Dit ziet er niet alleen mooi uit, maar komt ook gastvrij over. Ook is het goed om te zorgen dat de receptioniste volledig op de hoogte is van algemeen belangrijke zaken, zodat ze goed alle vragen kan beantwoorden die er worden gesteld. Daarnaast zorgt de receptioniste ervoor dat de wachtruimte keurig netjes is en blijft en dat alles wat op is tijdig wordt aangevuld. Koffie drinken zonder een bekertje is nou eenmaal wat lastig.
Wachtruimte met goede stoelen, tijdschriften en een koffie automaat
Een wachtruimte met goede stoelen, tijdschriften en een koffiezetapparaat zorgen ervoor dat bezoekers zich welkom voelen. Natuurlijk kan tegenwoordig een waterreservoir met gekoeld water niet ontbreken. Het hebben van een comfortabele plek om te wachten kan ervoor zorgen dat men zich meer ontspannen voelt. Ze vinden het dan misschien niet eens erg om langer te wachten. En als het wachten toch langer duurt, dan is het prettig als ze receptioniste de betreffende persoon hier even over inlicht. Wat ook belangrijk is, een toilet waar gasten gebruik van kunnen maken. Niets is zo vervelend als moeten wachten met een volle blaas. Ook deze ruimte dient er natuurlijk picobello uit te zien en voldoende te zijn aangevuld met toiletpapier, handzeep en doekjes om de handen mee te drogen.